Bakan Varank açıkladı: Sallanan bölgede KOBİ’lere 75 bin liralık destek
Kanal 7 Ankara Temsilcisi Mehmet Acet’in sunduğu Başkent Kulisi’nin konuğu Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank oldu.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, “Yaraları sarmaya devam ediyoruz. Depremde işyerleri zarar gören ve bu zor şartlara rağmen işine devam eden KOBİ’lerimizi yalnız bırakmıyoruz. KOSGEB aracılığıyla bu işletmeler; Bakım, onarım, personel gibi ihtiyaçları için 75 bin lira destek veriyoruz.”ifadeleri kullandı.
14 Mayıs seçimleri hakkında konuşan Bakan Varank, şunları söyledi: “Cumhurbaşkanımızın yaptığı hizmetleri vatandaşlarımız görüyor. Vatandaşlarımız bizi motive ediyor. 21 yıldır taş üstüne koymaya çalışıyoruz. Bursa’dan örnek verirsek 80 yıldır görülmeyen yatırımlar yapıldı. Yatırım ve hizmet politikasına karşı bir yıkım ekibi var.Kazanım kaybı dışında Türkiye’yi tehlikeli bir sürece sokmanın kaygısı var.söz konusu.
Türkiye’nin otomobili TOGG hakkında da bilgi veren Bakan Varank, “ Elektrikli otomobillerin gündemde olduğu bir dönemde TOGG ile pazara giriş yapıyoruz. Milletimiz bu işe çok sahip çıktı. Yıllarca ezilenler, hor görülenler, Türkiye’yi küçümseyenler oldu. Ancak artık hem savunma sanayi hem de uzay teknolojileri anlamında çok üretim yaptık. Yapamayız, yapamayız diyenlere karşı vatandaşlarımız en iyisini biz yaparız diyen bir proje olduğu için benimsedi. Dünyanın en çok kullanılan arabası benim arabamdı ve rekor kırdık. Bu anlayışla devam ediyoruz. Yılda 60 bin TOGG üretmeyi planlıyoruz. 10 yılda 5 farklı modelde 1 milyon aracı yollara çıkarmayı hedefliyoruz.”sözlerini kullandı.
Bakan Varank, sözlerini şöyle sürdürdü:
Sokakta diğer partileri göremiyoruz. Arabalarını görüyoruz ama muhalefetin temsilcilerini sokakta göremiyoruz. Milletvekili olarak 300’ün üzerinde seçimi kazanacağımızı, Cumhurbaşkanlığı tarafındaki seçimleri de kazanacağımızı düşünüyoruz.
PKK’nın her gün Türkiye ile açıklama yapması ve İmralı’nın kapılarını kıracağız söylemleri vatandaşlarımızı rahatsız ediyor. Koalisyon dönemleri kirli pazarlıkların yapıldığı dönemlerdi. Türkiye’de 1 yıllık 7 aylık hükümet dönemleri yaşadık. Şimdi PKK ile müzakereler yapılıyor. Bu pazarlık kapalı kapılar arasında yapılır. KHK’lıları, darbecileri, FETÖ’cüleri geri getireceğiz ne demek? Şimdi bu adamları yargıya, polise geri getirmeyi düşünüyorsunuz. Demirtaş’ı içeriden çıkarmak için bize oy vereceğiniz açıklamalarını herkes gördü.
DEPREM BÖLGESİNDE KOBİ’LERE 75 BİN LİRALIK DESTEK
KOSGEB, deprem bölgesinde imalat şubesinde faaliyet gösteren KOBİ’lerin bakım, tadilat, onarım, işçi, hammadde, malzeme, teçhizat ve teçhizat gibi giderlerinin karşılanmasına katkı sağlamak amacıyla 75 bin liraya kadar geri ödeme matrahı sağlayacak. .
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, KOSGEB’in yeni eklendiğini canlı yayında duyurdu. Bakan Varank’ın açıklaması “Yaraları sarmaya devam ediyoruz. Depremde işyerleri zarar gören ve bu zor şartlara rağmen işine devam eden KOBİ’lerimizi yalnız bırakmıyoruz. KOSGEB aracılığıyla bu işletmeler; Bakım, onarım, personel gibi ihtiyaçları için 75 bin lira destek veriyoruz.”sözlerini kullandı.
AFET DÖNEMİ İŞ DESTEĞİ
KOSGEB eki, 6 Şubat ve sonrasında yaşanan depremler nedeniyle ilan edilen olağanüstü hal kapsamına alınan il ve ilçelerde geçerli olacak. Üretim bölümünde faaliyet gösteren KOBİ’lerin faaliyetlerinin aksamaması ve sürekliliğinin sağlanması amacıyla İş Geliştirme Güçlendirme Programı kapsamında Afet Dönemi Operasyonel Eki uygulamaya konulmuştur.
KİMLER FAYDALANACAK?
75 bin lira üst sınır konusunda resmi makamlardan belge alan işletmelerden işyeri zararı; NACE Rev. Bölüm 2’ye göre, Bölüm C – imalatta faaliyet gösteren işletmeler bundan faydalanacaktır.
KAPSAM NEDİR?
işletmeler; Faaliyet gösterdikleri binaların bakım, tadilat ve onarımına ilişkin alacaklar, çalıştırdıkları işçilerin giderleri ile faaliyet bahislerine ilişkin alacaklar ile hammadde, malzeme, teçhizat, ekipman maliyetleri, eklendi. Tüketimlerin büyük deprem felaketinden sonra gerçekleşip gerçekleşmediği kontrol edilecek.
GERİ ÖDEME NASIL İŞLEYECEK?
Destek programı kapsamında yapılacak iadeler; Programın bitiş tarihinden itibaren 12 ay ödemesiz olmak üzere 4’er aylık dönemler halinde 6 eşit taksitle yapılacaktır. İlk taksitin geri ödeme tarihi, programın tamamlanmasını takip eden 12 aylık süreyi takip eden ilk iş günü olacaktır.
ŞİMDİYE KADAR NELER YAPILDI?
KOSGEB, depremin ilk gününden itibaren bölgedeki KOBİ’lere yönelik çalışmalar yürütüyor. KOBİ’lerin hızla toparlanması için işletmelerin KOSGEB’e olan 2023 borçları ile afette hayatını kaybeden işletmecilerin tüm borçları silindi.
ACİL BAZLI KREDİ
Bölgede zarar gören işyerlerinin tekrar faaliyete geçirilmesi amacıyla Acil Dayanak Kredi Programı başlatılmıştır. Bu durumdaki işletmelere ölçeklerine bakılarak 1,5 milyon liraya varan hızlı finansman sağlandı.
YAŞAM ALANI DESTEĞİ
Afet Dönemi Ömür Güçlendirmesi ile deprem bölgelerindeki KOBİ ve esnaf için 300 bin liraya kadar geri ödemesiz konteyner takviyesi hayata geçirildi. Konteyner başı 30 bin lira olan tabandan işletmeler 10 adede kadar konteynerden faydalanabiliyor.
“DEPREM BÖLGESİNİ KABİZE MERKEZİ YAPACAĞIZ”
Depremden etkilenen 11 ilimizi cazibe merkezi haline getirmek istiyoruz. Bölgeyi teşviklerden en çok yararlanan bölge haline getirdik. Master plan anlamında yeni lojistik yatırımlar ve yeni tarım çalışmaları yapılıyor. Seçimden sonra adım adım adım atmaya başlayacağız.
“15 MAYIS’TA İŞİMİZİN BAŞINDAYIZ”
Kıyamet tellalları her zaman bu ülkede olmuştur. Özellikle seçim dönemlerinde ekonomiye olan inancı azaltmak için çalışıyorlar. Pandemi sürecinde bir risk yaşadık. Emtia fiyatlarında dalgalanma yaşandı. Ukrayna-Rusya savaşı dünyayı çalkantıya sürükledi. Son 5 yıl, dünya ekonomisinin türbülansa girdiği 5 yıl oldu. Bu süreçte nispeten iyi vakit geçirdik. Büyüme oranlarımız olumlu olmaya devam etti.
Sektörün Gayri Safi Yurtiçi Hasıla (GSYİH) içindeki payını yüzde 27’ye çıkardık. Hangi projeleri uygulayacağımızı biliyoruz. 15 Mayıs’ta iş başında olacağız. Bizim için rutini devam ettireceğiz. Muhalefetin ise 15 Mayıs gündemi yok. Binbir vaatte bulundu.
“Türkiye EN AZ 2 YIL KAZANDI”
Türkiye alternatif üretici olarak dünya pazarında öne çıkmıştır. Önümüzdeki dönemde de bu trendi devam ettireceğiz. Global şirketler Türkiye’ye gelip yatırım yapıyor. Uluslararası yatırımlar gelmeye devam edecek. Türkiye katma maliyetli üretimde bir markadır. 2023, 2022’den daha iyi bir yıl olacak.
Katma değerli üretimi geliştirmek için sanayi bölgelerini devreye aldık. Kemal Kılıçdaroğlu zaman zaman açıklıyor. Ceyhan Petrokimya Sanayi Bölgesi’ni kurduk. Çalışmalarımızı vaat olarak sunuyorlar. Yıllardır bekleyen Filyos Sanayi Bölgesini hizmete açtık. Şirketimizi burada kurduk. Muhalefet bu tesisleri durdurmaya çalıştı. TPAO bu tesisleri Karadeniz gazı için kullanmaya başladı. Bu da Türkiye’ye en az 2 yıl kazandırdı.
YERLİ OTOMOBİL TOGG’DA SON DURUM
Bu yıl 28 bin TOGG üretilecek. Bunun 20 bini çekilişi kazananlara teslim edilecek. Üretim kabiliyeti olan bir ülkeyiz. Bursa otomotiv üretiminde bir üs haline geldi. Kendi arabamız olsun diye yola çıktık. Gerçek zamanda gerçek teknolojiye yatırım yaptık. Elektrikli bir araba ile yola çıktık, rekabetçi hale geldik. Bu proje ilk başarısını böyle yaladı. Elektrikli otomobillerin gündemde olduğu bir dönemde TOGG ile pazara giriyoruz. Milletimiz bu işe çok sahip çıktı. Yıllarca ezilenler, hor görülenler, Türkiye’yi küçümseyenler oldu. Ancak artık hem savunma sanayi hem de uzay teknolojileri anlamında çok üretim yaptık. Yapamayız, yapamayız diyenlere karşı vatandaşlarımız en iyisini biz yaparız diyen bir proje olduğu için benimsedi. Dünyanın en çok kullanılan arabası benim arabamdı ve rekor kırdık. Bu anlayışla devam ediyoruz. Yılda 60 bin TOGG üretmeyi planlıyoruz. 10 yılda 5 farklı modelde 1 milyon aracın yollarda olmasını hedefliyoruz.
“PİL MALİYETİ DÜŞÜR, DAHA REKABETÇİ OLACAK”
Elektrikli araçlarda ÖTV oranı yüzde 10. Yerli elektrikli otomobil alındığında uygun finansman verilecek. Bunun için BDDK gerekli adımları attı. Aracın yarı fiyatına finansman olarak verilecektir. Bu araç kendi sınıfında (C Segment SUV) rekabetçi bir fiyatla piyasaya girdi. Bu aracın maliyetini oluşturan maliyetlerden biri de aküsüdür. Bu maliyet ne kadar düşük olursa, fiyatlar o kadar düşük olur. Daha da rekabetçi olacak.
“GEMLİK’İ İTALYA SANDILAR”
Ön sipariş için 177 bin vatandaş başvurdu. Bu yıl 28 bin, gelecek yıl 60 bin kişi TOGG sahibi olacak. Bu istek, araç ortaya çıkmadan önce gerçekleşti. Şu anda aracımız sokakta, vatandaşlarımız görüyor, dokunuyor. Dolayısıyla talep daha da artacaktır. Türkiye’nin Arabası projesini açıkladığımızda bize ne söylendi? Türkiye yapamaz, bu intihardır diyen iş insanlarımız oldu. 60 yıl önce Devrim arabasıyla bir hayal kırıklığı yaşadık. Bu araba yolda kaldı diyerek projeyi adeta gömdüler. Bu mantıkla yaklaşsaydık yapamazdık. Hala fabrikanın varlığını inkar ediyorlar. Gemlik’in İtalya’da olduğunu sanıyorlar.
“YENİ YERLİ ARABA NİYETİ VAR”
Türkiye, Avrupa’nın bir numaralı ticari araç üreticisidir. Yeni yerli otomobil niyetleri var. toplantılarımızı yapıyoruz. Ne zaman bir şey yapmaya çalışsak, olmayacak demeye başlıyorlar. Bizi eleştiren ve doğruya yönlendiren muhalefetten asla çekinmeyiz. Ancak şu anda muhalefetle kayıkçı kavgası yaşıyoruz. Böyle bir muhalefetle baş etmek mümkün değil.
“İTALYAN MISIN?
TOGG’un 115 tedarikçisinin 86’sı yerli. TOGG’un tedarikçilerine sokakta rastlıyoruz. Bu insanlarla şakalaşıyoruz, ‘İtalyan mısınız? Ama muhalefet ‘TOGG karın doyurur mu?’ onlar sorar. Elbette beslenir. İstihdam sağlıyoruz, üretim sağlıyoruz. Ama muhalefet bunu sorguluyor.